Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Uitgaande van praktijkvoorbeelden komt theorie en toepassing op het gebied van praktijkonderzoek door leraren aan de orde. Het boek besteedt aandacht aan onderzoek dat een bijdrage levert aan het eigen functioneren als leraar en aan onderzoek dat door een team van leraren wordt uitgevoerd. Daarnaast gaat de uitgave natuurlijk in op de bijdrage van ondereozek aan schoolontwikkeling en aan het beroep van leraar in het algemeen. Het boek bevat een breed scala van toepassingsmogelijkheden, skill sheets, theorie en suggesties voor verdere verdieping. (Bron: covertekst)
Onderzoek --- Onderwijs. --- basisonderwijs --- onderwijsonderzoek --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- lerarenberoep --- Formateurs Opleiders --- Recherche et développement Onderzoek en ontwikkeling --- 450.4 --- Actieonderzoeken --- Competenties --- Kwaliteitszorg --- Lerarenopleiding --- Onderwijsonderzoek --- Professionele ontwikkeling --- Basisonderwijs --- Leerkracht --- Leraren basisonderwijs --- Schoolontwikkeling --- Actieonderzoek --- Onderwijs en onderzoek --- 072458.jpg --- Onderzoeksvaardigheden ; onderwijs --- Onderwijskunde --- onderwijs --- Onderwijsontwikkeling --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- Competentie
Choose an application
Docenten hebben in hun werk met een verscheidenheid aan teksten van doen. Ze schrijven voor hun studenten instructieteksten, maken studiehandleidingen, stellen toetsen met toetsvragen op, leveren bijdragen aan de studiegids, formuleren mededelingen en schrijven brieven. Bovendien worden docenten aangesproken om beleidsteksten (of delen ervan) te schrijven of bijdragen aan het zelfevaluatierapport te leveren. Kortom: schrijven vormt zeker geen onbelangrijk deel van het docentenwerk. Docenten zijn echter van huis uit geen schrijvers. Het schrijven gaat veelal stroef, kost dan veel inspanning en levert vaak matige, weinig boeiende teksten op. Teksten die spreken biedt de docenten op een praktische wijze hulp bij hun schrijfwerk. Aan de hand van vele voorbeelden laten de auteurs zien wat bij het schrijven meestal fout gaat en wat daaraan te doen valt. Dit is een praktisch boek dat stilstaat bij de verschillende teksten die docenten produceren.
Schrijfvaardigheden. --- Schrijven. --- Beleidsnota's. --- Beleidsrapporten. --- Beleidsteksten. --- Instructieve teksten --- Notuleren. --- Schriftelijke communicatie --- Zelfevaluatierapporten. --- Nederlandse taal. --- Hoger onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- Science --- teksten schrijven --- HO (hoger onderwijs) --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- higher education --- Stilistics --- Mass communications --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Cours Cursus --- Formateurs Opleiders --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- 844.4 --- docent --- onderwijs --- schrijven --- 001.818 --- Rapporteren --- schrijfvaardigheid --- 489.52 --- communicatie (leesbaarheid) --- hoger onderwijs --- leerkracht --- rapporteren --- Notuleren - Rapporteren --- Schrijven --- Leraren hoger onderwijs --- Teksten --- Onderwijs --- Evaluatie --- Onderwijsmethoden --- Verslagen --- Kwaliteit --- Leraar hoger onderwijs --- Tekst --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Verslag --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Onderwijsmethode
Choose an application
Een praktische gids voor meer plezier en passie in levenslang leren. Oproep tot innovatie en creativiteit in het onderwijs. Ga mee in de choquerende trends die het onderwijs drastisch zullen veranderen. Lees hoe je als leerkracht evolueert van 'go with the flow' naar 'make the flow'. Een schat aan praktijkvoorbeelden, concrete tips en levensechte cases voor leerkrachten én studenten. Edushock neemt je mee in een razend leeravontuur. Twintig tweets uit een denkbeeldige toekomst leggen choquerende trends bloot die de wereld de komende jaren drastisch zullen veranderen. Die trends worden geïllustreerd met een fictief toekomstverhaal. Edushock is een zapboek dat oproept tot meer creativiteit en innovatie in het onderwijs. Het is compleet met concrete tips voor leerkrachten, leerlingen en beleidsmakers. Bron : http://www.boekenbank.be
Leren. --- Studievaardigheden. --- leren --- Didactics --- onderwijsvernieuwing --- Study methods --- School management --- didactiek --- sociale media --- 720 Onderwijs --- 451.3 --- onderwijs --- 159.953 --- 450.8 --- Creativiteit --- Onderwijsvernieuwing --- Studievaardigheden --- creativiteit --- hoger onderwijs --- innovatie --- Onderwijs --- Studiewijzers --- 371 --- Innovaties --- Leren leren --- Leren --- Onderwijs ; toekomst --- 371.3 --- 111917.jpg --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- geheugen en leren --- Methodiek van het studeren --- Education --- Philosophy --- Aims and objectives --- Teaching --- Methodology --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijsinnovatie --- leren leren --- creatief denken --- Studiemethoden --- Trends --- Toekomstbeeldvorming --- Leermethoden --- Studeren --- Vaardigheden --- beroepsvervolmaking --- facebook --- informatica --- internet --- leerkracht --- leerkrachtenbegeleiding --- leermethoden --- levenslang leren --- studievaardigheden --- 370.02 --- Studiemethode --- Musiceren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Trend --- Toekomstvisie --- Leermethode
Choose an application
De auteurs laten zich reeds vele jaren in met praktijkbegeleiding van (beginnende) docenten. Wat zij uit hun gevarieerde ervaring, uit actieonderzoek, uit studie en uit veelvuldige gesprekken als globale visie terzake hebben ontwikkeld, leggen zij nu aan belangstellenden in Vlaanderen en Nederland voor. Zij richten zich in eerste instantie tot docenten, leidinggevenden en onderwijsbegeleiders van het hoger onderwijs. Dat betekent geenszins dat praktijkbegeleiding in haar onderscheiden vormen enkel van nut zou zijn voor dat onderwijsniveau en niet voor het basis- en secundair onderwijs. Zij hopen trouwens dat het boek ook daar zijn weg mag vinden. Praktijkbegeleiding is voor de schrijvers een overkoepelende term. Hij dekt werkoverleg, mentorschap, collegiale consultatie, coaching, supervisie en intervisie. Die werkvormen willen zij zorgvuldig onderscheiden zien. Dat is, zo menen zij, van kapitaal belang voor een in alle opzichten zo verantwoord mogelijk operationaliseren en praktiseren van praktijkbegeleiding.
Coaching. --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing. --- Algemeen. --- lerarenbegeleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- professionaliteit --- onderwijspraktijk --- onderwijskwaliteit --- praktijkbegeleiding --- leerkrachten --- competentieontwikkeling --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Pedagogie --- #PBIB:2004.3 --- #PBIB:gift 2004 --- #PEDA *1.112.4 --- #PEDA *1.133 --- Coaching Coaching --- Enseignement Onderwijs --- Enseignement supérieur Hoger onderwijs --- Formateurs Opleiders --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- Mentorat Mentorschap --- Qualité Kwaliteitszorg --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Doceren --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- docentenbegeleiding --- hoger onderwijs --- kwaliteitszorg --- professionalisering --- 450.7 --- leraren --- onderwijs --- 458.1 --- 481.7 --- Coaching --- Docentenbegeleiding --- Ethiek --- Hoger onderwijs --- Intervisie --- Kwaliteitszorg --- Mentoren --- Onderwijsbegeleiding --- Onderwijsmanagement --- Supervisie --- Werkoverleg --- coaching --- intervisie --- lerarenopleiding --- mentoraat --- onderwijsbegeleiding --- supervisie --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 489.4 --- docenten --- docentenbegeleiding (ler) --- 371.213 --- Begeleiding --- Onderwijs --- Samenwerking --- 371.12 --- 482 --- 489.59 --- Leraren hoger onderwijs --- Lerarenbegeleiding --- kwaliteitsbewaking (audit) --- leerkracht --- leerkrachtenopleiding --- D120262.jpg --- Larenbegeleiding --- beroepsvervolmaking --- functioneringsgesprek --- kwaliteitsbewaking --- pedagogiek --- #gsdbP --- 371.35 --- 371.22 --- 658.37 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management --- Leraren --- Stages --- Kwaliteit --- Professionalisering --- Doceren --- 371.21 --- Leraar --- Stage --- Mentor --- Directie --- Taalonderwijs --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Pedagogie
Choose an application
De auteurs zijn verbonden aan het Departement Pedagogische Wetenschappen van de K.U.Leuven en staan in voor het onderdeel Algemene Didactiek in de verschillende richtingen van de Academische Lerarenopleiding. Ten behoeve van aanstaande, beginnende en ervaren onderwijsgevenden uit het secundair en hogeschoolonderwijs bundelen zij een aantal inzichten uit dit domein rond het concept 'krachtige leeromgeving'. Leren wordt opgevat als een actief en constructief proces en het handelen van de onderwijsgevende is erop gericht dit leerproces adequaat te ondersteunen. (Bron: covertekst)
Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek. --- Didactics --- didactiek --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Secundair onderwijs ; didactiek --- 691 --- 371.3 --- Academic collection --- 454 --- Actief leren --- Constructief leren --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Evaluatie --- Klasmanagement --- Leerinhouden --- Lesgeven --- Media --- Studiemotivatie --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Pedagogie en didactiek --- Didactiek; algemeen --- 072295.jpg --- 454 ) Didactiek - algemeen --- actief leren --- constructief leren --- demotivatie --- differentiatie --- evaluatie --- klassenmanagement --- leeromgevingen --- motvatie --- onderwijsgevenden --- oriëntatie --- #gsdbP --- #SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- #KVHB:Didactiek --- 000.1 --- didactische werkvormen --- klasmanagement --- krachtige leeromgeving --- leerinhouden --- motiveren --- 489.4 --- Beginnende leraren --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Beroepskeuze --- Klassenmanagement --- Leerinhoud --- Leerkracht --- Leren-actief --- Leren-constructief --- Motivatie (leerling) --- Onderwijs --- Studiekeuze --- Werkvormen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Algemene werken --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: teleonderwijs) --- 484 --- didactiek (ler) --- onderwijs --- leerprocessen --- departement Lerarenopleiding --- Motivatie --- Leraren --- Didactique Didactiek --- Apprentissage Leerproces --- Contenu (formation) Inhoud (opleiding) --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Formateurs Opleiders --- 37.02 --- hoger onderwijs --- secundair onderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Didactische werkvorm --- Leraar --- Directie
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|